Saturday, September 1, 2012

Aku...bertanding??

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Akhirnya aku menulis lagi di halaman sendiri, halaman yang tiada siapa boleh pertikaikan apa yang kita cakap. Baru-baru ini, aku kerap bertanya-tanya dalam diri, apa yang aku kena buat. Nak bertanding ke tak nak. Haha, bertanding apa pulak ni? Bertanding makan paling banyak ke atau bertanding siapa dapat habiskan Pearl dalam CoolBlog? Hahaha, salah! Harap maklum, kalian tidak dapat sebarang markah kali ni.

Aku sedang berfikir sama ada nak masuk bertanding atau tak dalam pencalonan Majlis Perwakilan Pelajar kat universiti aku yang tercinta ni (time ni la baru nak cinta habis!). Haha, korang ingat aku ni tak hebat ke? Nampak tak angan-angan aku yang menggunung tu? Hihi.. At last, aku ambil keputusan untuk masuk bertanding. Jeng jeng jeng!



Aku dengan rendah dirinya terus call sahabat baik aku a.k.a salah seorang Jentera (mereka yang menguruskan perjalanan pilihanraya dari awal hingga akhir). Memandangkan dia ni pun mantan MPP, memang sepatutnya aku minta nasihat terus dari dia. Dia menyokong kehendak aku, tapi memang berjam-jam jugak la kami call sebab aku dah pening, nak masuk bertanding calon umum atau calon fakulti. Haha, kasihan kat kawan aku yang seorang ni, asyik bebel je. Sabar ye kawan, nanti aku belanja kau makan. =)

Bila dah berpuas hati dengan kata-kata semangat dari kawan sendiri, dan memandangkan aku adalah batch pertama fakulti aku sendiri, aku ambil keputusan untuk bertanding dalam kerusi fakulti sebab banyak pembaharuan yang boleh aku cadangkan untuk fakulti aku ni. So, that's it! Lepas ni, korang akan sentiasa follow-up dengan perjalanan aku sebagai calon Majlis Perwakilan Pelajar UTeM, ok? =)

No comments:

Post a Comment