Thursday, April 12, 2012

Benda Dah Lepas~ Lepaskan~

Wuu~~
Wuu~~
Wuu~~

Oh, come on Umi! Apa semua ni? Kau nangis air mata darah pun benda dah lepas!
Hai! Hello guys! Wah, lama sangat aku tak menjejakkan kaki aku yang cantik ni ke laman sendiri. Terasa macam dah bertahun kita tak bertegur sapa (pulak?). Maklumlah, dah masuk semester baru ni, terasa hidup dalam kesibukan yang amat sangat, kerja bertambah dua kali ganda dari semester lepas! Betul, aku tak tipu ni kawan, benar..


Sekarang ni aku sedang dalam mood bercuti. Kalau tak, jangan haraplah aku nak ziarah laman ni, dan rasa rindu korang pun akan makin menebal dalam diri, kan2? Haha.. Takpe2, aku faham.. Sebab tu aku posting lagi hari ni, sebab aku tak nak la korang sampai menangis rindukan aku, haha..


Sebenarnya aku tak cerita lagi kenapa tajuk posting aku hari ni ala-ala sebak gitu kan? Memang, memang sebak gila. rasa macam kau dilemaskan dalam Tasik Kenyir berulang-ulang kali, kemudian dah selamat dari lemas, kawan kau datang kat kau, jirus air sebaldi lagi kat kau. Lebih kurang macam tu la, aku bukan reti sangat buat analogi ni, uhuk uhuk..


Konon-kononnya begini, aku nak sangat tunaikan wish list yang aku buat akhir tahun lepas. Aku dah mula ambil kelas memandu, selesai satu wish dan sebenarnya aku dah pun terjatuh cinta kat seorang budak ni, tu satu lagi wish. Ok, he's just nice, ada baik dan buruk macam manusia lain. Cuma kesungguhan dia untuk jadi lebih dari kawan tu yang buat aku tertarik.


And bila aku dah bercouple dengan dia, baru dia tunjukkan perangai dia yang sebenar. Aku ni kalau dah sayang orang, memang tak pandang lain dah. Dia pulak seakan-akan mencabar kesabaran aku sebab selalu keluar dengan ex dia, selalu berkawan dengan perempuan sana-sini. Aku masih boleh terima sebab dia jenis berterus-terang, but somehow, it's just.. hurts me so much. Dia cabar aku, kalau nak break, dia boleh break dengan aku, cuma dia mintak aku jangan mintak break. Pergh, terasa macam hati ditikam-tikam! Kenapa aku still tak expect benda tak baik akan berlaku tak lama lagi?


Sampailah satu petang di waktu hujan lebat, aku terima panggilan dari dia. Aku tahu dia berkawan baik dengan seorang girl ni yang dah pun bercouple. Tapi tak sangka pulak dia mula rasa kosong sebab tak tahu perasaan dia sekarang dekat aku atau orang lain. Aku agak marah dengan kenyataan tu, sebab aku tak buat salah apa-apa and now dia boleh cakap macam tu! Well, if he loves u so much, accept him. But once he mentions about another girl that he likes, you better dump him because if he really loves you, there wouldn't be any choice between you and her. Seriously. Dia mintak aku masa, but I just said,
" I'm sure enough that once I give you time, it means I'll give you all my time because I know you wouldn't come back to me."


Dia nak berkawan, aku tak bagi apa-apa jawapan. Aku bagi salam, letak call and air mata aku jatuh berguguran dalam keadaan hujan yang lebat petang tu. 1/1/2012-10/4/2012, genap 100 hari, nampak sekejap, tapi perit yang aku rasa sebabkan menahan perangai dia, macam aku dah kenal dia berpuluh-puluh tahun. Hujan waktu tu betul-betul buat aku berhati kaca waktu itu.


But, everything's over now. Aku tak boleh menangis untuk seorang lelaki yang memang tak layak terima cinta dari aku. I know that there's someone out there who stands strongly with hope that I'll see him and with love to give to me. I know. So, say goodbye to the world where being you is just not enough, and welcome to the world where everything you do, you'll be appreciated! (^_^)

No comments:

Post a Comment